Ahad, 19 Ogos 2012

First Raya

Assalamualaikum!

Kalau diikutkan, tahun ni merupakan persiapan paling teruk dalam sejarah kami menyambut raya.. Tetapi, tak bermakna raya tahun ni tak awesome! Actually, raya tahun ni pada saya memang the best~ Dapat jumpa saudara mara yang dah bertahun-tahun tak jumpa (fyi, tahun lepas saya balik kg lambat,so tak jumpe pun diaorang) Happy sangat~ Walaupun tak puas makan rendang, lodeh dan kuah kacang *those are my favourites* but still raya owesome lah becoz I can really get with my cousin :)

Saya ada mention persiapan paling teruk, so here are the stories:
- At first, tema kami sekeluarga pada tahun ni ialah biru tua. Tapi disebabkan Arina tak sempat nak beli baju biru tua jugak, jadi tema tahun ni pun bertukar. Nak tuka2 saya tak kisah, first raya saya pakai jubah hitam so kene tukar warna tudung je lah~
- Every year, tudung, brooch etc mesti beli baru. Tapi tahun ni cuma beli 1 tudung dan tak beli brooch langsung. Actually tudung yang saya beli tu warna biru, so bila tukar tema, first raya ni pun saya pakai tudung lama warna pink! *terasa macam sweet je hari tu bila pakai warna pink ni, muehehe* Haha, rupenye mood raya makin bertambah bila tak pakai benda yang 'baru-baru' ni..Raya makin special adelah~ Tak rasa kurang ape pun. Yang lain pandai2 lah
- Adik-adik lelaki saya baru beli kasut raya pada pagi 1 syawal
- Sejak malam orang lain dah excited masak, mak saya  (saya tolong jugak tau) start masak pagi.
    Chat dengan ejah malam-malam:
Ejah: ili x mask k??
Saya:ntah lah~ nnt2 kot
Ejah: haha
  • leyhjwb mcm uh an
msk ape taon nih??
Saya:
x taw
  • ejah pulak?
Ejah:
ili nih pliklah
  • owng laen kompom da excited nk mask
  • ish2
  • erm ejah mask rendang..
  • aym mask merak
  • *merah
  • n lodeh
  • +tlor sparuh masak
  • ihihi
  • correction
  • bkn kite mask mak kite

Nampak tak perbezaannya??
Hahaha

TETAPI, diTEGASkan sekali lagi, 
Raya Tahun ni memang meriah+best+ohsem 


Share 1 gambar dulu,yang lain menyusul kemudian


JANGAN PEPARE LAST2 MINIT TAU!
Have a nice day!

Tiada ulasan: