Isnin, 22 Ogos 2016

Little Happiness

Assalamualaikum! Hai.


Painting!

Aktiviti yang memuncak waktu form 3. Tapi masuk form 4 berpisah terus. Dulu2 nak SPM bajet2 busy takde masa nak pegang berus (mengade sangat takde masa, kita cubit je budak macam ni). Last2 skill terbang mana, lukisan hilang kat mana pun hurm reda je la. Dekat 2 tahun saya cari lukisan2 tu tapi bayang pun tak nampak T_T Let bygone be bygone! Let's move on!

Akhirnya first time saya rasa cuti sem yang panjang! Sebelum ni terkejar2, cuti sem pun cuma seminggu dua. Kali ni cuti 2 bulan, cuba untuk nikmati cuti ni sehabis mungkin dengan berehat dan bertenang (hahaa mencari ketenangan gittew). Mungkin ada orang kata tak proaktif cuti macam ni, betul jugak dan masing2 ada pandangan masing2. I  prefer to just go with the flow~~

Harini mungkin saya teringin nak doodling, jadi saya pinjam pen mama dan conteng dalam buku tulis panjang yang saya baru beli (saya tak bawak alat tulis balik). Esok mungkin saya nak tidur je. Lusa mungkin nak ambik gambar ke, belajar selesaikan rubik cube ke, buat kek ke. ( I would love to tell you more about this in the next entry)  

Tapi satu hari, tiba2 rasa macam nak buat lukisan. Terus print out gambar2 sunset, river, sky etc untuk buat rujukan (haa macam buku rujukan pulak). Then tengah haritu jugak beli water colour, berus, pallet, kertas lukisan. Petang tu saya buat sikit lakaran kasar dekat buku tulis panjang saya dan malam tu kita hentam je! Jadi tak jadi lukisan tu belakang cerita.  

Waktu tengah hayal, bahagia susun2 kertas, warna, pallet tiba2 Aliff datang. "Kakak nak kaler apa tu? Alip nak ambik kertas jugak la" Selang 1 minit lepastu dia datang bawak kertas A4. Takpela akak ganti dengan kertas lukisan. Selang 15 minit lepastu siap lukisan kitaorang. Amacam laju tak laju? Hihikss. Rahsianya guna kertas lukisan kecik uolls.

Siap satu lukisan(sebenarnya bukan siap tapi lukisan tu macam dah penuh, anggap je dah siap), Aliff pun tidur.  Hurm.. Excited saya belum habis lagi. So, saya ambik kertas baru, terus lukis sampai larut malam, tak sedar masa berlalu, hanyut camtu. Skill, kelaut pastinya tapi seronok dapat pegang balik berus, bau water color yang menggamit memori,  and I just can't stop smiling..

Hasil gabungan ili-aliff
I forgot how to paint the leaves but got to figure it out that night while doing my third painting, to be exact my 6th tree. Keep on trying don't give up. 

Can't believe I can finish some of them but the thing that I can't believe most is I started to lost one of my painting which is my favorite one. Maybe I need to focus more on what I do so that I will stop misplacing things. 



Wish to update more about things I've done during this semester break soon!

Have a nice day!

Tiada ulasan: