Jumaat, 26 Mei 2017

Salam Ramadhan

Assalamualaikum!

This was taken yesterday (26 May 2017) during sunset.

Rapuh-Opick
Detik waktu terus berjalanberhias gelap dan terangsuka dan duka tangis dan tawatergores bagai lukisan
Seribu mimpi berjuta sepihadir bagai teman sejatidi antara lelahnya jiwadalam resah dan air matakupersembahkan kepadaMuyang terindah dalam hidup
Meski ku rapuh dalam langkahkadang tak setia kepadaMunamun cinta dalam jiwahanyalah padaMu
Maafkanlah bila hatitak sempurna mencintaiMudalam dadaku harap hanyadiriMu yang bertahta
Detik waktu terus berlalusemua berakhir padaMu.




Selamat menyambut Ramadhan al-Mubaraq~

 Bersempena bulan Ramadhan yang mulia dan penuh dengan keberkatan ni, semoga kita sama2 dapat mendekatkan semula diri dengan Sang Pencipta. Saat syaitan dirantai, pintu syurga dibuka seluasnya dan pintu neraka ditutup serapatnya, hanya tinggal kita dan nafsu, tersedia peluang baik untuk kita kembali pada Allah S.W.T., jangan skip satu hari tanpa al-quran, selalu ingat Allah kerana hanya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang. Dan carilah pertolongan Allah dengan solat dan sabar.
 Hadirnya Ramadhan juga bagi kita satu peluang untuk kita latih diri untuk jauh daripada jahiliah2 yang nak kita tinggalkan. Apa pun jahiliah tu biar kita saja yang tahu dan jangan pernah give up dalam berubabah, jatuh bangun jatuh bangun. Jangan pernah berputus asa dalam mendapat rahmat Allah. Banyakkan bersabar dalam proses berubah sebab syurga tu dipenuhi dengan orang2 yang bersabar. InsyaAllah..
-Antara isi2 taklimat program rooftop Ramadhan malam tadi. 
Untuk peringatan diri ini yang sering lalai~



Have a nice day!

Tiada ulasan: